Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities: Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu

Studio Colossal Order i firma Paradox Interactive trochę popsuły graczom radosne oczekiwanie na premierę city buildera Cities: Skylines II. Ostatnie nowiny sugerują bowiem, że produkcja może mieć problem z optymalizacją.

Na Reddicie i innych forach gracze wyrażają swoje obawy co do wydajności gry.

Niektórzy fani zwracają uwagę, że oficjalne materiały wideo od twórców nie prezentują płynnie działającej gry, a w niektórych momentach wydaje się, że silnik generuje mniej niż 30 klatek na sekundę.

Wielu graczy wyraża również niepokój z uwagi na ogłoszone wczoraj podwyższenie wymagań sprzętowych gry. Zmiany prezentują się następująco:

Jak widać, wymagania poszły ostro w górę. Autorzy tłumaczą to następująco:

 

Procesor:


Karta graficzna:


Dawne wymagania minimalne:


Intel i7 4790K / AMD Ryzen 5 1600X


Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon RX 470


Obecne wymagania minimalne:


Intel i7 6700K / Ryzen 5 2600X


Nvidia GeForce GTX 970 lub analogiczna AMD:


Dawne wymagania zalecane:


Intel i7-9700K / AMD Ryzen 5 5600X


Nvidia GeForce RTX 2080 Ti / AMD Radeon RX 6800 XT


Obecne wymagania zalecane:


Intel i5 12600K / AMD Ryzen 7 5800X


Nvidia GeForce RTX 3080 lub analogiczny AMD




Cities: Skylines 2 jest tytułem następnej generacji i wymagania sprzętowe to oddają. Wcześniejsze specyfikacje zostały ustalone, gdy gra była jeszcze w fazie rozwoju. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych testów na różnym sprzęcie podjęliśmy decyzję o aktualizacji minimalnych/zalecanych wymagań, aby zapewnić graczom lepsze wrażenia.

Podejrzenia graczy o słabej optymalizacji wzmacnia fakt, że wczoraj ogłoszono decyzję o opóźnieniu wydania wersji konsolowych. Pierwotnie miały one zadebiutować wraz z wersją pecetową, czyli 24 października. Zdecydowano jednak, że Cities: Skylines 2 trafi na Xboksa Series S, Xboksa Series X i PlayStation 5 dopiero wiosną przyszłego roku.

Decyzję o opóźnieniu wersji konsolowych wytłumaczono koniecznością lepszego dopracowania gry pod względem jakości i wydajności. Gra musiała więc naprawdę kiepsko działać na konsolach, skoro konieczna okazała się aż tak duża obsuwa. Wiele o tym mówi również fakt, że nie podano konkretnej nowej daty premiery tych wydań.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2023-09-30 16:54:05